وبلاگ

مشهورترین کارخانه های تولیدکننده پروفیل + بررسی انواع پروفیل بازار آهن

کارخانه تولیدکننده پروفیل

پروفیل‌ها، از جمله قطعات فولادی پرکاربرد در صنایع مختلف، از جمله ساختمان‌سازی به شمار می‌روند. در حال حاضر، تولیدکنندگان داخلی انواع پروفیل، با بهره‌گیری از تکنولوژی روز و تجهیزات مدرن، این محصولات را با بالاترین کیفیت تولید و به بازار عرضه می‌نمایند. بنابراین چنانچه شما به عنوان مصرف‌کننده پروفیل قصد خرید این قطعات فولادی را دارید، لازم است پیش از هرکاری، با بهترین کارخانه تولیدکننده پروفیل در کشور آشنا شوید. به این ترتیب، قادر هستید تا محصولات مناسب را با بهترین کیفیت و قیمت و خریداری نمایید. در ادامه این مقاله همراه سایت آهن ملت باشید چرا که قصد داریم در مورد مشهور ترین کارخانه‌ تولیدکننده پروفیل و قوطی در ایران صحبت کنیم.

معرفی پروفیل

پیش از آنکه در مورد بهترین کارخانجات تولیدکننده پروفیل در کشور صحبت کنیم، قصد داریم با پروفیل آشنا شویم.

همانطور که در مقاله راهنمای خرید پروفیل توضح داده شده، پروفیل‌ها، مقاطع و محصولات فلزی هستند که از نظر ظاهری، شبیه به یک مقطع فولادی توخالی هستند و برای تولید آن‌ها از ورق‌های فلزی استفاده می‌شود. عموما نام پروفیل به محصولات فلزی اطلاق می‌شود که از آن‌ها برای تولید سایر محصولات فلزی نظیر درب و پنجره استفاده می‌شود.

نامگذاری پروفیل‌ها معمولا بر اساس نوع کاربردی که دارند انجام می‌شود و با همین اسامی در میان مصرف‌کنندگان و فعالان در حوزه آهن و فولاد شناخته می‌شوند. برای مثال، پروفیل‌های ساختمانی، که از آن‌ها در تولید درب و پنجره استفاده می‌‌شوند، از نظر فنی و مکانیکی تفاوت‌هایی با سایر مقاطع فولادی دارند. همچنین پروفیل‌های صنعتی در مقایسه با مقطع‌های ساختمانی، ابعاد بزرگ‌تری دارند و از نظر خواص مکانیکی یا نوع گرید آلیاژ به‌کاررفته در تولید خود نیز متفاوت از سایر مقاطع فولادی هستند.

معرفی پروفیل در و پنجره

همان‌طور که گفتیم، پروفیل‌ها از جمله قطعات فولادی پرمصرف در صنعت ساختمانی به شمار می‌روند. یکی از انواع پروفیل پرکاربرد در این حوزه، پروفیل درب و پنجره است که در ساخت پنجره، چارچوب و درب سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برترین کارخانه تولیدکننده پروفیل در بازار ایران

نحوه تولید پروفیل در و پنجره

برای تولید پروفیل‌های درب و پنجره، نیاز است تا سه گام انتخاب مواد اولیه، ورود به خط تولید و شکل‌دهی به ورق فولادی طی شود.

  1. انتخاب مواد اولیه

برای آنکه بهترین پروفیل درب و پنجره را تولید و به بازار عرضه نماییم، در گام اول نیاز است تا مواد اولیه را از میان بهترین متریال موجود در بازار که شامل ورق‌های فولادی و کلاف‌ها هستند انتخاب کنیم. این محصولات در ابعاد و جنس‌های مختلفی در بازار موجود هستند و کاربردهای متفاوتی از یکدیگر دارند. به همین منظور می‌بایست در هنگام انتخاب آن‌ها بسیار دقت نمود. می توان گفت کارخانه تولیدکننده پروفیل نقش مهمی را در تعیین قیمت نهایی این محصولات فولادی دارد.

  1. ورود به خط تولید

پس از ورود ورق فولادی به کارخانه، نوبت به برش‌کاری آن‌ها می‌رسد که معیارهای مختلفی در این امر دخیل هستند. دستگاهی که به منظور برش ورق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار خاص و مجهز بوده و شامل تجهیزات ویژه‌ای همچون ضربه‌گیر، کلاف‌گیر و… است.

  1. شکل‌دهی به ورق فولادی

پس از برش ورق‌ها و تبدیل آن‌ها به نوار، اکنون نوبت به شکل‌دهی ورق‌های فولادی می‌رسد که آخرین مرحله تولید پروفیل است. در این مرحله، دستگاه‌های مخصوصی به کار گرفته می‌شوند که به ورق، شکل و حالت کلی را بدهند. نکته قابل توجه آن است که برخی از ورق‌ها، به دلیل دارا بودن مقاومت کششی مطلوب، گزینه بسیار مناسبی برای تولید پروفیل به شمار می‌روند که ورق روغنی، یکی از این محصولات است.

انواع پروفیل در و پنجره

این محصولات با مشخصات فیزیکی و شیمیایی متنوع و با استفاده از مواد متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که در ادامه به طور مختصر، نگاهی به انواع آن‌ها خواهیم انداخت.

UPVC

محصولات UPVC در مقایسه با PVC از مقاومت بالاتری در مقابل نور و گرما برخوردار هستند و با اکسیژن ترکیب نمی‌شود. به همین دلیل، امروزه از UPVC برای تولید درب و پنجره استفاده می‌شود.

فولاد

در ساخت پروفیل درب و پنجره می‌توان از ورق‌های نورد گرم و سرد استفاده کرد که انتخاب ورق پایه، مطابق با کیفیت پروفیل و نوع کاربرد آن انجام می‌گیرد.

آلومینیوم

یکی از رایج‌ترین موادی که به منظور تولید پروفیل درب و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد، آلومینیوم است. این آلیاژ، به دلیل مشخصات و مزایای عالی خود، به رقیب جدی پروفیل UPVC در بازار تبدیل شده است.

کامپوزیت

کامپوزیت یا همان پلاستیک تقویت‌شده، به منظور تولید پروفیل‌های گوناگون، در ابتدا باید با الیاف شیشه ترکیب شود.

چوب

از جمله مواد دیگری که از آن در ساخت چارچوب درب و پنجره استفاده می‌گردد، چوب است.

پروفیل‌ درب و پنجره در انواع مختلفی از جمله پروفیل لنگه، پروفیل لنگه‌دری، پروفیل لنگه‌پنجره‌های کشویی، پروفیل فریم میانی، پروفیل نگه‌دارنده‌ی زهوار، پروفیل نوع پانل و پروفیل اتصال قاب‌به‌قاب در بازار موجود است که با در نظر گرفتن نیاز سازه، امکان خریداری هریک از آن‌ها وجود دارد.

کارخانه های تولید کننده پروفیل

معرفی پروفیل ساختمانی

پروفیل‌های ساختمانی، همان‌طور که از نام آن مشخص است، گروهی از انواع پروفیل هستند که در صنعت ساخت‌و‌ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پروفیل‌ها، بر اساس عواملی همچون سطح مقطع و یا روش تولید تقسیم‌بندی می‌شوند و در ضخامت‌های 2 تا 4 میلی‌متر قابل خریداری هستند. لازم به ذکر است که قیمت پروفیل ساختمانی بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند ضخامت، وزن و … تعیین می شود.

به منظور ساخت پروفیل‌های ساختمانی از روش‌های نورد سرد و گرم و یا مرکب استفاده می‌شود. پروفیل‌های تولیدشده به روش نورد گرم، دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر فشارهای خارجی هستند و از نوع پروفیل‌های دور بسته به شمار می‌روند. به منظور تولید میلگرد، ناودانی و… عموما از پروفیل‌های نورد گرم استفاده می‌شود.

در مقابل، پروفیل‌هایی که به روش نورد سرد تولید می‌شوند، مصارف غیر ساختمانی دارند و عموما از آن‌ها در ساخت چارچوب در، سقف و… استفاده می‌گردد. روش مرکب که ترکیبی از روش نورد گرم و سرد است نیز عموما به منظور تولید ناودانی و نبشی دوبل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد پروفیل ساختمانی

همان‌طور که مشاهده کردید، انواع پروفیل ساختمانی در صنعت ساختمان‌سازی، نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند و به طور گسترده در بخش‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر تولید نرده فلزی، چهارچوب و درب و پنجره، از پروفیل‌های ساختمانی می‌توان در ساخت موارد زیر نیز استفاده نمود:

  • نرده‌های فلزی راه‌پله‌ها
  • کرکره برقی مغازه‌ها
  • سقف سوله‌ها
  • ناودانی‌های کوچک
  • ستون و اسکلت فلزی در ساختمان
  • درب و پنجره‌ آلومینیومی
  • پوشش سقف سالن‌های ورزشی

قیمت پروفیل ساختمانی یکی از فاکتورهایی است که همواره مورد توجه مصرف‌کنندگان و خریداران قرار گرفته و به عواملی نظیر برند تولیدکننده، وزن و ضخامت پروفیل، جنس و… بستگی دارد. چنانچه شما نیز تمایل دارید از قیمت انواع پروفیل درب و پنجره و یا پروفیل ساختمانی مطلع شوید می‌توانید با کارشناسان ما در سایت آهن ملت تماس حاصل نمایید.

معرفی پروفیل سبک

برای تولید پروفیل سبک از ورق روغنی یا نورد سر استفاده می‌شود. این مقطع فولادی در تمام طول خود، سطح مقطعی کاملا یکسان دارد و عموما ضخامت آن بین 0.7 تا 1.5 میلی‌متر است.

از پروفیل‌های سبک، در صنایعی استفاده می‌شود که در آن نیاز به پروفیل با ضخامت کم وجود داشته باشد. این مقاطع فولادی، در اشکال دایره‌ای، سه‌گوش، چهارگوش و یا ترکیبی در بازار موجود هستند که رایج‌ترین نوع آن‌ها، پروفیل‌های مبلی هستند که سطح مقطع مربع یا مستطیل دارند. فرم‌پذیری عالی، تنوع بالای وزن، امکان آبکاری و… از ویژگی‌های چشمگیر پروفیل سبک به شمار می‌رود. به همین دلیل امروزه از انواع پروفیل سبک در خودروسازی، تولید مبلمان اداری و یا تولید تابلوهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. شما می توانید لیست قیمت پروفیل سبک را به همراه مشخصات فنی آن در وبسایت آهن ملت مشاهده نمایید.

از آنجایی که پروفیل‌های سبک دارای کاربرد و مزایای بسیار چشمگیری هستند، به همین دلیل اطلاع از قیمت روز این محصولات می‌تواند برای مصرف‌کنندگان بسیار حائز اهمیت باشد. موارد بسیاری همچون وزن، قیمت جهانی ورق، قیمت و نوسان دلار، ضخامت و قطر لوله، هزینه گمرکی و… از جمله عواملی هستند که به طور مستقیم روی قیمت روز پروفیل تاثیر دارند.

معرفی 20 کارخانه برتر تولیدکننده پروفیل و قوطی

پیش از آنکه به معرفی بهترین کارخانه تولیدکننده پروفیل در ایران بپردازیم، در ابتدا نگاهی به تاریخچه تولید این مقاطع فولادی می‌اندازیم. کشور انگلستان اولین کشوری است که پروفیل فولادی را تولید و از آن در صنایع مختلف استفاده نمود. پس از آن، به دلیل توسعه استفاده از این مقاطع، کارخانجات بسیاری در سراسر جهان، با استفاده از تجهیزات مدرن در خط تولید و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز، اقدام به تولید این قطعات فولادی نمودند. پروفیل‌ها در انواع صنعتی و ساختمانی در بازار موجود هستند که از آن‌ها در صنایع خودروسازی، تولید لوله گاز، ساخت تجهیزات پزشکی، دستگاه سرمایشی و گرمایشی، ساخت درب و پنجره استفاده می‌شود. تولیدکنندگان داخلی انواع پروفیل، از فناوری و دانش روز و تجهیزات مدرن در خط تولید خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که تولیدات این کارخانه‌ها از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند و قادر به رقابت با نمونه‌های خارجی هستند. در ادامه این مقاله، به معرفی 20 کارخانه مطرح کشور که در زمینه تولید پروفیل و قوطی مشغول فعالیت هستند خواهیم پرداخت.

  1. شرکت جهان پروفیل پارس

این شرکت فعالیت خود را در سال 1361 و در زمینه تولید انواع پروفیل و قوطی فولادی در کشور آغاز نمود و در حال حاضر، یکی از برترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این مقاطع در کشور به شمار می‌رود. قطعات تولیدشده توسط این کارخانه در سطح مقطع مربع و مستطیل تولید و به بازار عرضه می‌شوند. علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور به پروفیل، تولیدات این شرکت معتبر، سهم بسیار زیادی در بازارهای خارجی نیز دارند.

از جمله پرفروش‌ترین محصولات شرکت جهان پروفیل پارس می‌توان به لوله داربستی، لوله صنعتی، قوطی مبلی، قوطی ساختمانی، قوطی صنعتی و پروفیل درب و پنجره اشاره کرد.

  1. شرکت نورد و لوله یاران

این مجموعه، فعالیت خود را در سال 1382 در شهر تهران و با تمرکز بر روی تولید پروفیل، لوله و سایر محصولات فولادی به صورت تخصصی آغاز نمود. از دیگر فعالیت‌های کارخانه نورد و لوله یاران می‌توان به تولید لوله گاز (شهری و خانگی)، لوله آب، پروفیل ساختمانی، قوطی (سطح مقطع مربع و مستطیل) اشاره نمود. تمامی این تولیدات مطابق با استانداردهای بین‌المللی و ملی، تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

  1. شرکت لوله و پروفیل صابری 

در لیست معرفی بهترین کارخانه تولید کننده پروفیل، کارخانه تولیدکننده پروفیل صابری یکی از کارخانجاتی است توانسته با عرضه محصولات با کیفیت، توجه مشتریان و مصرف‌کنندگان بسیاری را جلب کند. این کارخانه فعالیت  خود را در شهرک صنعتی عباس‌ آباد تهران و در سال 1387 آغاز کرد و یکی از کارخانجاتی است که از ماشین‌آلات نوین در خط تولید خود بهره‌ می‌گیرد. از تولیدات این کارخانه مطرح می‌توان به انواع پروفیل درب و پنجره، پروفیل درزجوش، پروفیل چهارضلعی و… اشاره کرد که همگی با استفاده از دانش و فناوری روز تولید و به بازار عرضه شده‌اند. به دلیل کیفیت بالای ساخت و قیمت بسیار مناسب، تولیدات شرکت لوله و پروفیل صابری در طیف وسیعی از صنایع از جمله نفت و پتروشیمی، ساختمان‌سازی، ساخت مبلمان، خودروسازی، پل‌سازی، آب و فاضلاب و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  1. شرکت پروفیل نیکان

شرکت پروفیل نیکان، فعالیت خود را در سال 1363 و در شهر اصفهان آغاز نمود. این مجموعه در سال 1384، ظرفیت تولید خود را به میزان قابل توجهی ارتقا داد و اکنون در زمینه تولید انواع تیرآهن، پروفیل، چهارچوب درب و پنجره، قوطی، میلگرد و سایر محصولات فولادی فعالیت می‌نماید.

  1. کارخانجات نورد پروفیل ساوه

فعالیت این کارخانه در سال 1354 آغاز شد. این مجموعه، به دلیل تولید و عرضه محصولات با کیفیت با تنوع بالای ابعاد، توانست تا توجه مصرف‌کنندگان بسیاری را به خود جلب کند و در لیست بهترین کارخانه تولیدکننده پروفیل قرار گیرد. این مجموعه علاوه بر تولید لوله‌های صنعتی آب و گاز، پروفیل، محصولات فولادی، انواع سیم، مقاطع فلزی، کابل و… را نیز تولید و به بازار عرضه می‌نماید.

  1. گروه صنعتی شرق

کارخانه صنعتی شرق تهران از کارخانجاتی است که پروفیل‌های تولیدشده توسط آن، علاوه بر بازار داخلی، طرفداران بسیار زیادی در بازارهای خارجی نیز دارد. تولیدات این مجموعه در حال حاضر به کشورهای ارمنستان، عراق، گرجستان، لبنان و افغانستان صادر می‌شوند. از مهم‌ترین مقاطع فولادی تولیدشده توسط این کارخانه را باید انواع پروفیل سطح مقطع‌ مربع و مستطیل، پروفیل درب و پنجره، لوله‌های صنعتی و ساختمانی و… دانست.

 این مجموعه فعالیت خود را در زمینه تولید پروفیل‌های ساختمانی و صنعتی و انواع لوله در در منطقه خاتون‌ آباد پاکدشت و در سال 1380 آغاز نمود.

  1. شرکت صدرا پروفیل

از جمله دلایلی که سبب شد تا شرکت صدرا پروفیل در لیست بهترین کارخانه تولیدکننده پروفیل قرار گیرد را باید قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالای محصولات تولیدشده توسط این مجموعه دانست. کارخانه صدرا پروفیل فعالیت خود را در شهرک صنعتی شمس‌ آباد تهران در سال 1381 آغاز نمود و در حال حاضر، توانسته تا به ظرفیت تولید سالانه 180 هزار تن دست پیدا کند.

مقاطع باز، پروفیل درب و پنجره و انواع قوطی‌ پروفیل‌ از جمله محبوب‌ترین تولیدات این کارخانه به شمار می‌روند.

  1. کارخانه لوله و پروفیل آپادانا

کارخانه لوله و پروفیل آپادانا یکی از کارخانجات مطرحی است که نام آن در لیست بهترین کارخانه تولیدکننده پروفیل به چشم می‌خورد. این مجموعه، فعالیت خود را در منطقه شهرک صنعتی جی و در سال 1383 آغاز نمود و تولیدات این کارخانه شامل پروفیل‌ با تنوع بالای ابعاد و اندازه هستند. نکته قابل توجه در مورد این کارخانه آن است که مواد اولیه برای تولیدات آن به طور مستقیم توسط مجتمع فولاد مبارکه اصفهان تامین می‌شود. ازاین‌رو، پروفیل‌های ساختمانی تولیدشده توسط این کارخانه در مقایسه با سایر کالاهای مشابه در بازار، از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند.

  1. پروفیل کیان پرشیا

در طی بیست سال اخیر، کارخانجات مختلفی فعالیت خود را در حوزه تولید پروفیل و لوله فولادی در کشور آغاز کردند اما گروه تولیدی کیان پرشیا تهران توانست تا با تولید پروفیل‌های مرغوب از سال 1380، توجه مصرف‌کنندگان بسیاری را به خود جلب نماید. تولیدات این مجموعه شامل انواع پروفیل درب و پنجره، مقاطع پروفیل فولادی، انواع لوله‌ های فولادی ضخیم و قطور، قوطی‌های صنعتی و ساختمانی، انواع لوله و… هستند.

  1. کارخانه لوله و پروفیل کیهان 

فعالیت این کارخانه در در شهرک صنعتی شمس‌ آباد تهران و در سال 1370 آغاز شد. اکنون با گذشت بیش از 30 سال از زمان آغاز فعالیت این مجموعه، کارخانه لوله و پروفیل کیهان همچنان یکی از تولیدکنندگان برتر انواع لوله و پروفیل در کشور محسوب می‌شود. سبد تولیدات این کارخانه، کامل بوده و شامل انواع لوله‌ گاز، پروفیل درب و پنجره، پروفیل سطح مقطع مربعی و مستطیلی، لوله‌‌های صنعتی، گارد ریل و… است. آنچه سبب شده تا تولیدات این کارخانه در بازار طرفداران بسیار زیادی پیدا کند را باید استفاده از تکنولوژی روز دنیا، نظارت کارشناسان و متخصصین مجرب در این زمینه دانست که منجر به تولید محصولات با کیفیت شده است.

  1. گروه صنعتی سپاهان

گروه صنعتی سپاهان، فعالیت خود را در شهر اصفهان، در سال 1352 و با تمرکز بر ارائه محصولات با کیفیت و متنوع و اشتغال‌زایی در کشور آغاز نمود. تولیدات این مجموعه در حال حاضر در طیف وسیعی از صنایع از جمله تولید مبلمان، خودروسازی، ساختمان‌سازی، تولید موتور سیکلت، تولید لوازم خانگی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند که دلیل این امر را باید تنوع بالای لوله‌های فولادی از نظر ابعاد و ضخامت دانست. علاوه بر این، محصولات این کارخانه در اشکالی نظیر لوله گاز، کمک فنر، داربست، شافت کولر و… نیز قابل خریداری هستند. نکته قابل توجه آن است که تولیدات گروه صنعتی سپاهان، علاوه بر تامین نیاز داخلی، نیاز بازارهای خارجی از جمله خاورمیانه را نیز تحت پوشش قرار می‌دهند.

  1. تعاونی فولاد علویجه

این مجموعه فعالیت خود را در سال 1374 و پس از کسب مجوزهای لازم در شهرک صنعتی علویجه آغاز نمود. تولیدات این کارخانه در سه فاز انجام گرفت که به ترتیب شامل تولید 1200 تن پروفیل، تولید 42000 تن پروفیل و در نهایت تولید 200000 تن پروفیل در سال 1385 بود. آنچه سبب شد تا این کارخانه در طی مدت زمان فعالیت خود در بین مصرف‌کنندگان به محبوبیت بالایی دست پیدا کند را باید تولید و عرضه محصولات با کیفیت دانست. از جمله تولیدات این تعاونی می‌توان به تولید لوله‌های داربستی، تولید انواع پروفیل درب و پنجره، قوطی‌های شش‌ ضلعی، لوله‌های صنعتی و… اشاره کرد که در ضخامت‌ها و ابعاد مختلف در بازار موجود هستند.

  1. شرکت لوله و پروفیل آریاوا 

یکی از کارخانجات بسیار مطرح که در حوزه تولید مصالح ساختمانی فعالیت می‌کند، شرکت لوله و پروفیل آریاوا است. این مجموعه، فعالیت خود را در در جاده قزوین، در سال 1361 به عنوان تولیدکننده سهامی خاص آغاز نمود و پس از مدت کوتاهی، توانست تا خط تولید خود را اختصاصی نموده و در زمینه تولید لوله‌های صنعتی فعالیت نماید. تولیدات این کارخانه مطرح شامل انواع اتصالات، نبشی، میلگردهای ساده و آجدار، فلنج، پروفیل و لوله‌های آهنی و فولادی درزدار و بدون درز و… هستند که با علامت اختصاری ERW تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

چنانچه نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه خرید پروفیل دارید، به شما پیشنهاد می کنیم مطالعه مطلب” راهنمای خرید پروفیل ” را از دست ندهید.

  1. نورد لوله و پروفیل اصفهان

در ادامه معرفی لیست بهترین کارخانه تولید کننده پروفیل، به کارخانه نورد لوله و پروفیل اصفهان می‌رسیم که با نام پروفیل‌ سازی جباری نیز در بازار شناخته می‌شود. این مجموعه بیش از 40 است است که در حوزه تولید مقاطع فولادی مشغول فعالیت است و در حال حاضر توانسته تا بیش از 130 محصول فلزی را با کیفیت ساخت بسیار بالا در سبد کالاهای تولیدشده توسط خود قرار دهد. این مجموعه همچنین در سال 94 توانست تا عنوان واحد نمونه صنعتی را به خود اختصاص دهد و در سال 2014، نشان بین‌ المللی طلای کیفیت BID پاریس را دریافت کند. از جمله محصولات مطرح تولیدشده توسط شرکت نورد لوله و پروفیل اصفهان، باید به چهارچوب‌های فلزی، پروفیل درب و پنجره، پروفیل Z، لوله و نبشی، سپری آهنی، ناودانی، زهوار، انواع قوطی و… اشاره کرد. تولیدات این کارخانه به دلیل کیفیت ساخت بالا، علاوه بر مصرف داخلی، به سایر کشورهای جهان نیز صادر می‌شوند.

  1. فولاد گستر حداد کچو

این مجموعه مطرح، فعالیت خود را در سال 85 و با حضور یافتن در گروه‌های تولیدی صنعتی و بازرگانی آغاز نمود. این مجموعه به طور رسمی در سال 1388 فعالیت خود را با ظرفیت تولید 400 هزار تن پروفیل در سال آغاز کرد اما در سال 1390، توانست تا به منظور تامین نیاز کشور و توسعه بازار، ظرفیت خود را به 1 میلیون تن پروفیل در سال ارتقا دهد. آنچه سبب شده تا فولاد گستر حداد کچو در زمره برترین تولیدکنندگان پروفیل در کشور قرار گیرد را باید استفاده از تجهیزات پیشرفته و همکاری با کارشناسان مجرب دانست. این مجموعه در حال حاضر توانسته تا در حوزه تولید انواع پروفیل و لوله به خودکفایی دست پیدا کند.

  1. مجتمع صنایع فولاد هیربد زرندیه

تولیدات این کارخانه شامل پروفیل درب و پنجره، پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی، لوله‌های صنعتی و داربستی هستند که به دلیل کیفیت بالای خود، توانسته‌اند تا بخش عظیمی از نیاز کشور به پروفیل را تامین نمایند. علاوه بر این محصولات، مجتمع صنایع فولاد هیربد زرندیه مطابق با استانداردهای ملی، انواع شمش فولادی و میلگرد را نیز تولید و به بازار عرضه می‌نماید.

  1. به فلز سپاهان

این مجموعه فعالیت خود را در شهرک صنعتی مورچه‌ خورت، 50 کیلومتری اصفهان و در سال 1388 آغاز نمود. به فلز سپاهان از تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته استفاده می‌کند و نیروهای مجرب و کارآزموده را در اختیار دارد. به همین دلیل در حال حاضر در زمینه تولید انواع لوله و پروفیل صنعتی و ساختمانی فعالیت می‌کند و محصولات خود را علاوه در بازارهای داخلی، به سایر کشورهای جهان نیز صادر می‌نماید. در حال حاضر، این مجموعه توانسته تا در لیست بهترین کارخانه تولیدکننده پروفیل قرار گیرد.

  1. شرکت آریا صنعت دلیجان

این مجموعه، فعالیت خود را با بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصین داخلی و خارجی در سال 1380 آغاز نمود و در حال حاضر، در زمینه تولید انواع لوله و پروفیل صنعتی و ساختمانی فعالیت می‌کند. شرکت آریا صنعت دلیجان، با ظرفیت تولید 130 هزار تن ورق فولادی، علاوه بر تامین نیاز استان مرکزی به پروفیل، توانسته تا نیاز سایر استان‌های کشور را به انواع پروفیل برطرف کند.

  1. شرکت تولیدی خاور صنعت هما

یکی دیگر از بهترین کارخانه تولید کننده پروفیل در کشور، شرکت تولیدی خاور صنعت هما است. این مجموعه فعالیت خود را در سال 1377 آغاز کرد و باید گفت به عنوان اولین تولیدکننده لوله‌های صنعتی با ابعاد بیش از 4 میلی‌متر شناخته می‌شود. شرکت تولیدی خاور صنعت هما مواد اولیه مورد نیاز خود را از برخی کشورهای اروپایی و آسیایی و فولاد مبارکه تامین می‌نماید و محصولات تولیدی خود را پس از انجام تست‌های کیفی، به بازار عرضه می‌نماید. تولیدات این مجموعه به دلیل دارا بودن کیفیت ساخت بالا، به سایر کشورها صادر می‌شوند و طرفداران بسیار زیادی در بازارهای خارجی دارند.

  1. صدرا پروفیل کاوه

در لیست بهترین کارخانه تولید کننده پروفیل، قطعا نام صدرا پروفیل کاوه به چشم می‌خورد. این مجموعه فعالیت خود را در شهر تبریز، در سال 1374 و در زمینی به مساحت 85000 متر مربع آغاز نمود. این مجموعه توانسته تا با به‌کارگیری متخصصان و مهندسین ایرانی و ماشین‌آلات مدرن در خط تولید خود، به ظرفیت تولید 60 هزار تن لوله و پروفیل در سال دست پیدا کند. در حال حاضر، تولید پروفیل ساختمانی، پروفیل درب و پنجره و چهارچوب، از جمله فعالیت‌های این مجموعه به شمار می‌رود.

برترین کارخانه تولیدکننده پروفیل در بازار ایران

کلام آخر

این مقاله از سایت آهن ملت را به معرفی مشهور ترین کارخانه تولیدکننده پروفیل و قوطی  در ایران اختصاص دادیم و بهترین کارخانه تولید کننده پروفیل را معرفی کردیم. تمامی این کارخانجات، از تجهیزات مدرن در خط تولید خود استفاده می‌کنند به همین دلیل است که تولیدات این مجموعه‌ها، علاوه بر بازارهای داخلی، سهم عظیمی از بازارهای خارجی را نیز به خود اختصاص داده‌اند. در صورت تمایل به اطلاع از قیمت پروفیل تولیدشده توسط این مجموعه‌ها، می‌توانید با کارشناسان ما در سایت آهن ملت به شماره 02167103 تماس حاصل نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] بر اساس فاکتورهای مختلفی از قبیل جنس، نوع، ضخامت، کارخانه تولیدکننده پروفیل و … تعیین شده و به مشتریان اعلام می […]