اخبار بازار آهن

تاثیر افزایش مصرف برق بر کارخانجات تولیدکننده آهن

کشورمان چندروزی است که در حال تجربه هوایی بارانی و معتدل است با این حال، در روزهای گذشته، با افزایش بی‌سابقه مصرف برق روبه‌رو بودیم به طوریکه در اردیبهشت‌ماه، رقم مصرف برق در کشور بیش از 7 هزار مگاوات افزایش داشته است. در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری، رقم مصرف برق در کشور 51 هزار و 55 مگاوات اعلام شد این در حالی است که در تعطیلات روزهای قبل از آن، این رقم تنها 43 هزار و 713 مگاوات بوده است. در مقایسه با روزهای مشابه در سال گذشته، مصرف برق در اردیبهشت ماه امسال، بیش از ۳ هزار مگاوات افزایش یافته که در نوع خود، یک رکوردشکنی محسوب می‎شود. در این بخش ار اخبار بازار آهن ملت به بررسی این موضوع می پردازیم.

در همین بازه زمانی در سال 1402، میزان مصرف برق در کشور برابر با ۴۷ هزار و ۲۸۲ مگاوات بوده که اگر آن را با میزان مصرف سال جاری مقایسه کنیم، متوجه افزایش بیش از 3 هزار مگاواتی خواهیم شد. این در حالی است که هنوز خبری از گرما و افزایش دما در تابستان نیست.

مصرف برق در تابستان و تاثیر آن بر کارخانجات آهن

در شب‌های گذشته نیز میزان مصرف برق در کشور به عدد ۵۱ هزار و ۵۷۱ مگاوات رسیده بود که پس از مقایسه آن با زمان مشابه در سال گذشته که ۴۹ هزار و ۱۸۱ مگاوات بوده است، متوجه افزایش مصرف برق می‌شویم.

در بخش صنعتی نیز عدد مصرف برق، برابر با ۶ هزار و ۸۰۹ مگاوات برق عنوان شده که در انتهای روز، به ۶ هزار و ۹۳۱ مگاوات رسیده و افزایش داشته است.

شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در سال جاری، مردم را به مدیریت مصرف پویش با انرژی دعوت کرده و از آن‌ها خواسته تا در این پویش شرکت کنند. در این پویش، قرار است تا مردم به طور مستمر در بازه زمانی خرداد تا شهریورماه، به مدیریت برق مصرفی خود بپردازند. به گفته این شرکت، برای افرادی که در این پویش همراه شوند جوایز مختلفی همچون مانند خودرو، لوازم الکترونیک کم‌مصرف و ۸۰ میلیون جایزه دیگر در نظر گرفته شده که به قید قرعه به افراد اهدا خواهد شد. می توان گفت افزایش مصرف برق، سیستم تولید کارخانجات فولاد را تحت تاثیر گذاشته و موجب نوسان و گاها افزایش قیمت محصولات آهنی از جمله قیمت پروفیل می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها