اخبار بازار آهن

قیمت روز هر کیلو آهن ضایعات

انواع ضایعات آهن که بر روی زمین هستند، به تصویر کشیده شده اند

منظور از ضایعات در صنایع مختلف از جمله خودروسازی و ساختمان‌سازی، مواد دورریزی هستند که امکان و قابلیت بازیافت دارند. یکی از مواردی که همواره خریداران این نوع محصولات فلزی به آن توجه دارند، قیمت روز هر کیلو آهن ضایعات است چرا که این مواد دور ریختنی امکان بازیافت دارند و مجدداً می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در این مقاله از آهن ملت به بررسی عوامل موثر بر قیمت هر کیلو آهن ضایعات خواهیم پرداخت و شما را با نحوه محاسبه قیمت هر کیلو آهن ضایعات آشنا خواهیم کرد. در صورتی که تمایل دارید از قیمت تیرآهن و سایر آهن‌آلات مطلع شوید توصیه می‌کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

بررسی عوامل مؤثر بر قیمت آهن ضایعات

علاوه بر ضایعاتی که در صنایع مختلف به جا می‌مانند، ضایعات خانگی نیز در رده ضایعات آهنی قرار می‌گیرند. برای مثال خریداران ضایعات، اقدام به جمع‌آوری لوازم منزل آهنی که غیر قابل استفاده هستند می‌نمایند و آن‌ها را به محیط‌های روباز و یا انبارهای مخصوص جمع‌آوری ضایعات انتقال می‌دهند. عملکرد قطعه فلزی ضایعاتی و وزن هر کیلو آهن از جمله پارامترهایی هستند که می‌توانند قیمت هر کیلو آهن ضایعات را تحت تاثیر قرار دهند. بگذارید با ذکر دو مثال این موضوع را بررسی کنیم:

  • موتور خودرو را به عنوان یک قطعه ضایعاتی در نظر بگیرید. چنانچه مجدداً بتوان از این قطعه استفاده کرد نمی‌توان قیمت آن را با وزن محاسبه نمود.
  • چنانچه در ترکیب قطعه ضایعاتی آهنی، از چندین نوع فلز استفاده شده باشد قیمت آن به دلیل وجود ناخالصی کاهش خواهد یافت.

نکته قابل توجه این است که نمی‌توان به طور ثابت قیمت هر کیلو آهن ضایعات را اعلام نمود چرا که این قیمت تحت تاثیر افزایش یا کاهش قیمت بازار قرار دارد. به عنوان مثال ممکن است در برخی سایت‌های اینترنتی قیمت‌هایی را مشاهده کنید که تفاوت فاحشی با قیمت‌های عرضه‌شده در انبارهای ضایعات داشته باشند. چنانچه قصد دارید از قیمت ضایعات آهن امروز مطلع شوید کافیست تا با کارشناسان ما در آهن ملت در ارتباط باشید.

نحوه محاسبه قیمت روز هر کیلو آهن ضایعات

محاسبه قیمت ضایعات آهنی بر اساس کیلوگرم انجام می‌شود. فروش آهن‌های ضایعاتی سنگین و سبک در انبارهای مخصوص نگهداری ضایعات، مطابق با وزن آن‌ها انجام می‌شود. اگر نگاهی به کشورهای پیشرفته دنیا بیندازید متوجه خواهید شد که اقدام اولیه آن‌ها، جداسازی ضایعات آهنی و فلزی از یکدیگر است. سپس به این ضایعات، افزودنی‌هایی که در صنعت قطعه‌سازی به آنها نیاز است افزوده می‌شود و سپس روانه بازار می‌گردند. با این حال در کشور ما اولین، اقدام ذوب کردن ضایعات فلزی در کوره‌های مخصوص است. به همین دلیل است که وزن این ضایعات از جمله عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت هر کیلو آهن ضایعات است.

جالب است بدانید که بین قیمت ضایعات هر کیلو آهن به صورت عمده و خرده، تفاوت وجود دارد. به عنوان مثال قیمت هر کیلو آهن درجه یک به صورت عمده و خرده، با اختلاف قیمت جزئی اعلام می‌شود. بسیاری از کارخانه‌های فعال در کشور به صورت روزانه اقدام به اعلام قیمت هر کیلو ضایعات می‌نمایند. نکته قابل توجه آن است که تحت تاثیر نوسانات قیمت بازار فولاد، این قیمت‌های اعلام شده ممکن است دچار نوسان شده و تغییر پیدا کنند.

اکثر کارخانه‌هایی که اقدام به تولید محصولات گوناگون، با استفاده از ذوب آهن ضایعات می‌نمایند، احتمالاً نیاز به نوع خاصی از این ضایعات دارند. بنابراین در بسیاری از مواقع برای خرید ضایعات مورد نیاز خود، حاضر به پرداخت قیمت بالاتری هستند.

برخی از کارخانه‌های فعال در کشور، به منظور تولید شمش‌های فولادی از ضایعات استفاده می‌نمایند. همچنین برخی دیگر از این کارخانه‌ها به منظور تولید میلگرد و پروفیل فولادی، ضایعات آهن را خریداری می‌نمایند. جالب است بدانید که در صنایع مختلف از جمله ماشین‌سازی، فولادی، خودروسازی و ریخته‌گری قطعات چدنی نیز از آهن ضایعات استفاده می‌شود. از آنجایی که هر یک از این صنایع مختلف به درصد مواد مورد نیاز مختلفی نیاز دارند، بنابراین قیمت هر کیلو آهن ضایعات با افزایش یا کاهش کمی همراه خواهد بود.

تعداد زیادی ضایعات آهن روی یکدیگر انباشته شده اند.

انواع روش‌های تعیین قیمت آهن ضایعات

در روش اول که روش تحویل در مقصد نام دارد، ابتدا توافق بر روی قیمت توسط خریدار و فروشنده انجام می‌شود. سپس ضایعات خریداری‌شده به مقصد ارسال می‌گردد. در این مرحله کارشناس کنترل کیفی کارخانه خریدار، اقدام به محاسبه وزن ناخالصی ضایعات می‌نماید. در نهایت محاسبه قیمت مطابق با هزینه کرایه کسرشده، توافق صورت گرفته میزان ناخالصی و وزن بار انجام می‌شود.

در روش دوم یا روش خرید در مبدا، بررسی کیفی لازم در مبدا توسط خریدار انجام می‌گیرد. برای این منظور، فروشنده آهن‌آلات ضایعاتی موجود در انبار خود را در اختیار خریدار قرار می‌دهد. سپس با در نظر گرفتن وزن، اقدام به توافق بر سر قیمت کرده و خریدار حمل بار به مقصد را انجام می‌دهد. بسیاری از کارخانه‌هایی که در کشور ما مشغول به فعالیت هستند برای خرید و فروش ضایعات آهن از روش اول یا تحویل در مقصد استفاده می‌کنند.

خبر خوب این است که بدون نیاز به روش‌های قدیمی و تنها با مراجعه به سایت آهن ملت شما می‌توانید به صورت دقیق از قیمت لحظه‌ای میلگرد و سایر آهن آلات مطلع شوید. کارشناسان ما در این مجموعه آماده ارائه خدمت به شما هستند تا با اطلاع از قیمت دقیق آهن ضایعاتی ، خرید خود را به آسانی انجام دهید.

قیمت ضایعات میلگرد

قیمت ضایعات میلگرد، وابسته به چند عامل مختلف است و به طور متناوب تغییر می‌کند. این عوامل عبارتند از:

  1. قیمت ضایعات میلگرد وابسته به وزن، نوع و مشخصات میلگرد است.
  2. یکی از عواملی که می‌تواند قیمت ضایعات میلگرد را تحت تاثیر قرار دهد، استفاده از این محصولات به عنوان ماده اولیه در صنایع مختلف است. به بیان ساده افزایش تقاضا برای استفاده از محصولاتی همچون میلگرد سبب نایاب شدن آن‌ها در بازار می‌گردد. به همین دلیل صنایع گران ناچار هستند از ضایعات و بازیافت آن‌ها به منظور استفاده مجدد روی بیاورند.
  3. نرخ ارز از دیگر فاکتورهایی است که می‌تواند روی قیمت ضایعات آهن تاثیر داشته باشد چرا که بین کشورها تجارت ضایعات میلگرد انجام می‌گیرد. با افزایش نرخ ارز شاهد کاهش ارزش پول ملی هستیم که این امر می‌تواند سبب ارزان‌تر شدن قیمت ضایعات میلگرد شود.
  4. از دیگر عوامل موثر بر قیمت ضایعات میلگرد باید به هزینه‌های مرتبط از جمله هزینه جمع‌آوری، پالایش و بازیافت ضایعات میلگرد اشاره کرد. به علاوه اینکه قیمت ضایعات میلگرد ممکن است تحت تاثیر هزینه‌های تولید فولاد نیز قرار بگیرد.

فروش ضایعات آهن به کارخانه

یکی از فعالیت‌های بسیار مفیدی که هم از جنبه اقتصادی و هم از نظر زیست محیطی بسیار به صرفه و مثبت محسوب می‌شود، فروش ضایعات آهن به کارخانه‌ها است. در ادامه این بخش برخی از مزایای این فعالیت را بررسی می‌کنیم.

حفاظت از محیط زیست

جمع‌آوری و بازیافت ضایعات آهن به طور مستقیم مانع از استفاده از مواد اولیه جدید خواهد شد که این امر می‌تواند نیاز به استخراج از معادن و تولید آهن از مواد معدنی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بنابراین این اقدام، کمک شایانی به کاهش تولید زباله‌های غیر تجزیه و همچنین حفظ محیط زیست خواهد کرد.

جنبه مثبت اقتصادی و سودآوری

امکان تولید درآمد، سودآوری و ایجاد اشتغال در مراکز جمع‌آوری و فراوری این ضایعات از دیگر مزایای فروش ضایعات آهن به کارخانه‌ها به شمار می‌رود. با این فعالیت امکان کمک به توسعه اقتصادی در مناطق مختلف وجود دارد و می‌توان برای شرکت‌های معامله‌گر ضایعات فلزی و همچنین افراد مرتبط با آن‌ها درآمد ایجاد کرد.

تامین مواد اولیه

کارخانه‌ها به منظور تولید محصولات خود به مواد اولیه نیاز دارند. در چنین حالتی فروش ضایعات آهن به کارخانه‌ها سبب می‌شود تا بتوانند مواد اولیه مورد نیاز خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تامین نمایند و برای تهیه مواد اولیه ناچار به پرداخت هزینه‌های بیشتری نباشند.

کاهش زباله‌ها

بازیافت ضایعات آهن و استفاده مجدد از آن‌ها سبب می‌شود تا به مکان‌های کمتری برای دفن زباله نیاز داشته و شاهد کاهش حجم زباله‌های صنعتی باشیم. این فعالیت می‌تواند مشکلات مرتبط با دفن زباله و آلودگی محیط زیست را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

مهار قیمت‌ها

فروش ضایعات آهن به کارخانه‌ها سبب می‌شود تا صنعت فلزات با ثبات بیشتری قادر به تامین مواد اولیه مورد نیاز خود باشند. این امر می‌تواند از ایجاد نوسانات ناخواسته در بازار جلوگیری کرده و سبب کنترل قیمت‌ها شود.

چنانچه در این زمینه به اطلاعات دقیق‌تری نیاز دارید و تمایل دارید در رابطه با نحوه خرید و فروش ضایعات آهن و قیمت آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید توصیه می‌کنیم با کارشناسان ما در آهن ملت تماس بگیرید.

قیمت ضایعات آهن امروز

همانطور که پیش از این گفتیم قیمت ضایعات آهن امروز در حال نوسان است و به نوسانات بازار وابستگی دارد. همچنین عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند قیمت ضایعات آهن امروز را تحت تاثیر قرار دهند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  1. نوع ضایعات: قیمت هر یک از انواع مختلف ضایعات آهن متفاوت است. برای مثال ضایعات آهن سنگین قیمت بالاتری از چدن دارند.
  2. منطقه و محل: در مناطق مختلف، قیمت ضایعات آهن می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشند. به عنوان مثال دربرخی مناطق شهری که تقاضای بیشتری برای خرید ضایعات وجود دارد شاهد افزایش قیمت ضایعات هستیم.
  3. شرایط ونوسانات بازار: یکی از عواملی که می‌تواند قیمت ضایعات آهن را تحت تاثیر قرار دهد، میزان عرضه و تقاضا است. با کاهش عرضه و افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمت هستیم.
  4. کیفیت: بر اساس اینکه ضایعات آهن چه کیفیتی دارند و ترکیب آن‌ها چگونه است می‌توان آن‎‌ها را درجه‌بندی نمود. بدیهی است که قیمت ضایعاتی که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند به مراتب بیشتر است.

کلام آخر

در این مقاله از سایت آهن ملت به بررسی عوامل موثر بر قیمت روز هر کیلو آهن ضایعات پرداختیم. همانطور که مشاهده کردید قیمت ضایعات آهن در بازار ثابت نیست و تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون نوع ضایعات، شرایط و نوسانات بازار و کیفیت آن‌ها دارد. در صورتی که تمایل دارید از قیمت روز آهن و ضایعات مطلع شوید و اطلاعات بیشتری در رابطه با نحوه خرید و فروش آهن و ضایعات کسب کنید توصیه می‌کنیم با کارشناسان ما در سایت آهن ملت به شماره 02167103 تماس حاصل نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها