وبلاگ

پیش بینی قیمت آهن 1402

پیش بینی قیمت آهن در سال 1402

فهرست مطالب

میلگرد و آهن را می توان به عنوان دو مهره اصلی در تعیین قیمت بخش مسکن و صنعت قلمداد نمود. از این رو، با ارزیابی و پیش بینی قیمت آهن در سال 1402 ، مشتریان، پیمانکاران و فعالان در حوزه صنعت و ساختمان قادر خواهند بود، بودجه بندی و انتخاب محصول مناسبی داشته باشند. با توجه به نوسانات قیمت و موجودی بازار آهن بسیاری از مشتریان، ترجیح می دهند پیش از خرید، اقدام به دریافت مشاوره از کارشناسان فروش این حوزه نمایند. با توجه به تجربیات گذشته، تحلیل قیمت آهن در نیمه دوم سال چالش برانگیز است.

در این مطلب از آهن ملت قصد داریم، عوامل کلیدی در تعیین قیمت و تحلیل قیمت آهن را در اختیار شما قرار دهیم. شما کاربران گرامی اطلاعاتی از قبیل پیش بینی قیمت آهن در سالهای گذشته، داده های موجود و  ارزیابی بازار جهانی را در این مقاله خواهید خواند.

قیمت گذاری آهن و آلیاژهای فولادی در نیمه دوم سال 1402

همانطور که در دیگر مقالات وبسایت آهن ملت ذکر گردید، قیمت آهن در نیمه دو سال 1402 بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین و از طریق مراکز پخش و فروش به مشتریان اعلام می گردد. اگر در این صنف فعال هستید و یا قصد تهیه و یا خرید انواع آهن را دارید به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید.

 میزان عرضه و تقاضا

یکی از مهمترین عوامل در پیش بینی قیمت آهن در سال 1402 ، میزان درخواست از سوی مشتریان است. از این رو با افزایش درخواست کارخانجات تولید خود را افزایش میدهند. این روند کلی افزایش باعث کاهش رشد نسبی قیمت در بازار آهن شده و از سوی دیگر با کاهش درخواست قیمت محصولات فولادی افزایش می یابد.

رونق یا رکود موجود در بازار مسکن

یکی از اصلی ترین معیارهای تعیین کننده قیمت مسکن، قیمت تیرآهن است. کاهش و افزایش قیمت تیرآهن با رکود و رونق مسکن ارتباط مستقیمی دارد. در سالهای گذشته افزایش قیمت میلگرد و تیرآهن باعث ایجاد رکود بی سابقه ای در ایران شده است. نمی توان نقش تورم را در این افزایش قیمت نادیده گرفت. از این رو سرمایه گذاران در بخش مسکن دچار تردید شده اند. با توجه به افزایش قیمتی که پیش رو گذاشته ایم میتوان گفت، در 6 ماه دوم سال با نوسان قیمت دیگری موجه نخواهیم بود و ثبات قیمتی را هرچند موقتی تجربه خواهیم کرد. لازم به ذکر است، نرخ تورم در 6 ماه آینده مانند دیگر ماه های قبل جاری است اما با وجود ثبات سرمایه گذاران به اختصاص سرمایه در این بخش ترغیب می شوند.

بخش صنعتی

در کنار صنعت ساختمان از محصولات آهنی و فولادی در بخش صنعت به طور گسترده استفاده می شود. صنایعی از قبیل خودروسازی، هواپیما سازی، بسته بندی، صنایع دریایی به سطوح مقطع فولادی نیاز دارند. چنانچه تولید در بخش صنعت با افزایش روبرو شود، میزان درخواست بیشتر شده و با افزایش تولید، قیمت آهن آلات نیز بیشتر می شود. شایان توجه است که قیمت آهن آلات بایستی در سطح جهانی بررسی شود چرا که حجم بسیار بالایی از مواد اولیه به داخل وارد می شود و نرخ ارز، سوخت در تعیین قیمت نهایی آن نقش مهمی ایفا می کند.

نرخ ارز و دلار

یکی از مهمترین و مستقیم ترین عوامل در پیش بینی قیمت آهن آهن نرخ ارز آزاد و نیمایی است. از دی ماه سال 1401 تا پایان اسفند ماه، نرخ دلار روند فزایندهای به خود گرفت و سپس ثابت ماند. این رویداد باعث کاهش ارزش ریال در برابر دلار و دیگر ارزهای خارجی بوده و پیش بینی افزایش قیمت آهن روندی کاملا حتمی است. افزایش قیمت دلار باعث می شود، قیمت مواد اولیه بسیار افزایش یابد و در دسترس مشتری قرار داده شود. در 6 ماهه دوم سال 1402 با توجه به نوسانات کم موجود در بازار ارز، انتظار می رود قیمت آهن و دیگر محصولاتا فولادی دچار نوسان های کوچکی شود. قیمت سوخت و وارداتی سوخت از دیگر عوامل اثر گذار بر قیمت آهن هستند. یکی از مهمترین فاکتورها در زمان پیش بینی قیمت اهن در سال 1402 ارزیابی نوسانات قیمت سوخت و ترابری می باشد. چرا که هزینه حمل و نقل در کنار دیگر عوامل میتواند هزینه تمام شده را برای مشتریان تا حد زیادی مشخص کند. قیمت میلگرد و تیرآهن ارتباط بسیار تنگاتنگی با قیمت دلار دارد.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد

در این مقاله از مجموعه آهن ملت به عوامل اثرگذار بر قیمت میلگرد می پردازیم. چنانچه مشتری این محصول هستید این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید.

 میزان تورم موجود در کشور

پیش بینی نرخ تورم به صورت سالانه توسط صندوق بین المللی پول ارائه می شود. بر اساس داده های این مجموعه، اگره به صورت خوش بینانه ارزیابی کنیم ، با انجام اصلاحات اقتصادی و شاخص های مالی و ارزی، نرخ تورم ایران تا دو سال آینده به کمتر از 20 درصد میرسد. در این میان، قیمت آهن و محصولات فولادی هم سو با نرخ تورم به صورت بسیار ملایم رشد نسبی خواهد داشت.  دیگر رویکرد صندوق بین المللی پول، عدم تغییر در شرایط اقتصادی و مالی بوده و نرخ تورم به بالا تر از 50 درصد می رسد و در همین حدود نوسان می کند. یکی از مهمترین موضوعاتی که در زمان پیش بینی ترخ تورم بایستی در نظر گرفته شود، تاثیر آن بر روی قیمت آهن است. مطمئنا افزایش قیمت آهن بر بخش های ساختمان و صنایع وابسته اثرگذار خواهد بود و افزیش قیمت را در بخش های مرتبط دوچندان می کند. بنابراین میتوان نتیجه گرفت، نرخ تورم با نحوه تعیین قیمت آهن و دیگر محصولات فولادی ارتباط مستقیم دارد.

شرایط سیاسی و اقتصادی در جهان

بر اساس آمار و ارقام به دست آمده، نمی توان گفت بازار جهانی روند مثبتی را در سال 2023 خواهد دید. پاندمی کرونا و جنگ های موجود در سراسر دنیا، ایجاد محدودیت در کشورهای تولید کننده محصولات فولادی مانند چین و آمریکا، و همچنین وقوع جنگ در میان دو کشور روسیه و اوکراین، قیمت فولاد را با افزایش مواجه کرده است. از سوی دیگر ، کاهش توان خرید مردم در بسیاری از کشورهای اروپا و آمریکا موجب رکود جهانی و کاهش تقاضا شده است. در کنار این موارد بروز تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی باعث گردیده تولید این محصولات با کاهش و همچنین افزایش قیمت رو به رو شود. در میان  محصولات فولادی تیرآهن بیشترین تاثیر ناشی از چالش های جهانی می گیرد.

هزینه استخراج نفت

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که قیمت نفت را می توان به عنوان یکی از مهمترین فاکتور های تعیین کننده قیمت در همه جوانب اقتصادی دانست. در زمان اعلام قیمت تیرآهن ، قیمت میلگرد و دیگر محصولات فولادی تا حد زیادی قیمت نفت در نظر گرفته می شود. از سوی دیگر برای افرادی که در بازار آهن فعال هستند، بایستی به قیمت نفت توجه ویژه ای داشته باشند.

عوارض گمرکی

عوارض اعمال شده بر صادرات قیمت آهن در افزایش قیمت آهن و دیگرمحصولات فولادی اثرگذار است. بدیهی است که با افزایش قیمت عولرض، قیمت انواع محصولات آهنی روند فزاینده ای خواهد داشت.

روند بورس کالا در کشور

از دیگر عواملی که به طور مستقیم و غیر مستقیم می تواند در قیمت آهن اثرگذار باشد، وضعیت بورس و تغییرات موجود در آن در کشور است. بدیهی است که با افزایش قیمت عوارض بر ضادرات قیمت انواع محصولات فولادی افزایش یابد.

 نرخ صادرات و واردات در کشور

یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده قیمت آهن و فولاد در کشور میزان صادرات و واردات به داخل است. عموما صادرات و واردات با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی تغییر میکند. از سوی دیگر قوانینی که از سوی قیمت گذاران وضع می شود می شود می تواند نقش مهمی را در تعیین قیمت آهن و دیگر محصولات فولادی ایفا کند. به طور کلی می توان گفت ارزش پول ملی و نرخ ارز در ارائه قیمت از سوی نهادهای تولید کننده بسیار اثرگذار است.

هزینه سوخت و حمل و نقل در بازار ایران

می توان گفت هزینه حمل ونقل یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین قیمت آهن در ایران است. از سوی دیگر جابجایی مواد اولیه مانند سنگ آهن، نیکل و دیگر آهن آلات دارای هزینه جابجایی بوده و در روند قیمت گذاری نیز موثر است. در صورتی که حمل ونقل به صورت بین المللی باشد سه روش CFR، CIF و FOB میزان هزینه حمل و نقل را مشخص می کند. در صورتیکه روش مناسب با حمل انتخاب نشود، موجب افزایش هزینه حمل و نقل می گردد.

فصول و ایام خاص در سال

در برخی از فصول سال و بازه های زمانی مختلف، قیمت آهن و میلگرد تحت تاثیر قرار میگیرند. برای مثال طولانی شدن مدت زمان روز و یا شب، اختلاف زمانی و وجود فصول مختلف در کشورهای مختلف باعث کاش یا افزایش میزان فعالیت کسب و کار می گردد. بنابراین با این تغییر، قیمت محصولات فولادی تحت تاثیر قرار گرفته و ممکن است بازار آهن را دچار رکود کند.

به طور کلی می توان گفت، بر اساس مصوبات وزارت های مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت، سیاست ها مندرج در بخش بورس، و لایحه های مجلس، قیمت میلگرد و دیگر محصولات بازار آهن دچار تغییر و نوسان می شوند.

 

قیمت آهن در سال 1402

 

قیمت میلگرد در 6 ماه دوم سال 1402

گفتنی است میلگرد به عنوان یکی از مهمترین المان های سازه ای در بخش صنعت و ساختمان در نظر گرفته می شود.  در اواخر فصل بهار و اوایل تابستان، میزان ساخت و ساز در کشور افزایش می یابد، و به تبع آن قیمت این محصول با افزایش روبرو می شود. لازم به ذکر است نه تنها قیمت میلگرد بلکه قیمت دیگر محصولات فولاد نیز با می رود. با این تفاسیر، باید گفت این روند در لحظه ممکن است دچار تغییراتی گردد. بنابراین اگر در این صنف در حال فعالیت هستید، به شما پیشنهاد می شود، پیش از خرید با مراکز خرید و فروش به صورت تلفنی و آنلاین تماس حاصل نموده و اقدام به استعلام قیمت نمایید.

نمودار تغییر قیمت میلگرد در بازار آهن

 تمامی نکاتی که از ابتدای این مقاله تا به اینجا مورد بررسی قرار گرفت، از دسته عواملی بودند که در تعیین قیمت میلگرد و دیگر محصولات فولادی اثر مستقیم داشتند. در ادامه نیزمی خواهیم دیگر عوامل را مورد بررسی قرار داده و تاثیر آن در بخش صنعت و ساختمان را شرح دهیم. چنانچه مایل به خرید محصولات فولادی هستید، به شما پیشنهاد می نماییم این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید.

به طور کلی می توان گفت قیمت میلگرد، با میزان عرضه و تقاضا رابطه مستقیمی دارد. بنابراین با شروع فصول گرم سال مانند اواخر بهار و تابستان و با افزایش ساخت و ساز، تقاضای این محصول با افزایش روبرو شده و به تبع آن قیمت میلگرد بالا می رود. اما در فصول سرد سال مانند اواخر پاییز و زمستان، قیمت این محصولات تقریبا ثابت می ماند. در این میان نمی توان نقش قیمت ارز ودلار را در نوسانات قیمت میلگرد نادیده گرفت. در زمستان سال گذشته به دلیل روند فزاینده قیمت دلار با افزایش قیمت محصولات فولادی روبرو بوده ایم. پس نمیتوان قیمت این محصولات را تنها متکی به میزان عرضه و تقاضا دانست. در ادامه می توانیم بگوییم که ثابت ماندن قیمت ها تا حد زیادی به عدم نوسان قیمت ارز در بازه زمانی بلند مدت است. طی چند ماه گذشته نیز با افزایش قیمت دلار مواجه بوده ایم و دلیل اصلی افزایش قیمت این محصولات نیز نوسانات نرخ ارز بوده است.

اگر بخواهیم به دنبال دلایل دیگری در افزایش قیمت محصولات فولادی باشیم ، باید به قطب اقتصادی دنیا کشور چین نگاه کنیم. پس از شروع پاندمی کرونا و سیاست سخت گیرانه کووید صفر، صنعت ساخت و ساز در این کشور با رونق بسیار بالایی رو برو شد و میزان تقاضای محصولات فولادی افزایش یافت. پس از آن از اوایل ژانویه سال 2022 قیمت محصولات فولادی از جمله میلگرد با افزایش روبرو شد و بازار های جهانی را تحت تاثیر قرار گرفت.

پیش بینی قیمت آهن در آینده چه می شود؟

ما به عنوان افراد متقاضی نمی توانیم قیمت محصولات فولادی را پیش بینی کنیم چرا که این کار وظیفه اقتصاددان ها و افراد متخصص و تحلیلگر در زمینه صنعت و ساختمان است. اما به طور قطع می توان گفت با بررسی قیمت به صورت روزانه و در نظر گرفتن عوامل جانبی از قبیل شرایط اقتصادی و سیاسی می توانید خریدی بهینه و بدون ضرر و زیان را تجربه نمایید. این کار باعث افزایش دانش و آگاهی شما می گردد. در ادامه دانستن این نکته خالی از لطف نیست که مشاوران فروش در مراکز عرضه و پخش می توانند به شما در تجربه خریدی امن کمک کنند.

بهترین راه برای پیش بینی قیمت ها چیست؟

به عنوان یکی از مراکز فعال در زمینه پخش و فروش محصولات فولادی به شما پیشنهاد می کنیم، با دریافت مشاوره از افراد حرفه ای در این زمینه می توانید بهترین خرید را تجربه کنید. چرا که با این کار، اطلاعات دقیق و کاملی در اختیار شما قرار داده شده و می توانید بهترین مورد را از گزینه های موجود انتخاب نمایید.

گام دیگری که می تواند به شما در پیش بینی قیمت آهن و دیگر محصولات فولادی کمک کند، مشاهده اخبار های مرتبط با بخش اقتصادی و سیاسی ایران و دیگر کشورهای جهان است. شما همچنین می توانید به صورت روزانه جداول قیمتی مندرج در وبسایت های معتبر اقتصادی را مشاهده نمایید. این مراکز با دسترسی به آخرین لیست قیمت کارخانه ها قیمت محصولات موجود در بازار آهن را تحلیل و در اختیار کاربران شبکه های اجتماعی قرار می دهند.

 پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1402 چه اهمیتی دارد؟

قیمت میلگرد آجدار اصفهان عمدتا ثابت است اما با ورود قیمت دلار به کانال 40 و 50 هزارتومان در سال گذشته و امسال، با افزایش روبرو شد. با مرور تغییرات قیمت دلار و بازار می توان گفت پیش بینی قیمت در سال 1402 می تواند با رویند فزاینده ای روبرو باشد. سرمایه گذاران و تولید کنندگان در حال حاضر در تلاش هستند تا بتوانند با وجود همه این تغییرات قیمت آهن را در سال 1402 پیش بینی نموده و از بروز ضرر و زیان خودداری کنند.

پیش بینی قیمت تیرآهن در سال 1402 چرا مهم است؟

گفتنی است پیش بینی قیمت‌ها تنها با بررسی شرایط موجود و احتمالات صورت می گیرد. لزوما پیش بینی قیمت ها ممکن است به دلایل شرایط حاکم بر فضای سیاسی، اقتصادی و بازار آن بر اساس گفته های موجود صورت نپذیرد. از سوی دیگر قیمت تیرآهن تاثیر مستقیم بر شرایط ساخت و ساز و راکد یا فعال بودن بازار تاثیر مستقیمی بر قیمت تیرآهن دارد. در دست بالاتر می توان گفت، میزان خرید و تولید سرمایه گذاران می تواند قیمت تیرآهن را مشخص کند. پس به طور کلی می توانیم بگوییم پیش بینی قیمت تیرآهن و همچنین دیگر محصولات فولادی توسط عوامل مختلف و به هم پیوسته مشخص می شود.

در سال 1402 قیمت تیرآهن چگونه پیش بینی می شود؟

تیرآهن به عنوان یکی از مهم ترین بخش‌های سازه در نظر گرفته می شود و در نظر گرفتن قیمت تیرآهن در زمان بودجه بندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از ساختمان سازان و پیمانکاران با هدف آگاهی از روند ساخت و ساز بایستی اقدام به پیش بینی قیمت تیرآهن نمایند. بنابراین در این قسمت از مقاله می خواهیم به پیش بینی قیمت تیرآهن بپردازیم. از آنجایی که این محصول در متراژ و تناژهای وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد، روند صعودی و نزولی قیمت ها می تواند در بودجه کلی پروژه نقش مهمی را ایفا کند. لازم به ذکر است تغییرات قیمت بسیار کوچک نیز می تواند در تغییر بودجه بندی نیز بسیار اثرگذار باشد. لازم به ذکر است قیمت محصولات مختلف در بازار آهن به صورت جداگانه با احتساب ارزش افزوده در جداول قیمتی وبسایت آهن ملت درج گردیده است. با کلیک بر روی گزینه ارزش افزوده می توانید قیمت با احتساب این مورد و با برداشتن کلیک قیمت درب کارخانه را مشاهده نمایید. با توجه به تغییرات چند ماه گذشته در روند قیمت تیرآهن باید به شما بگوییم قیمت تیرآهن در چند ماه گذشته  تغییر ناگهانی نخواهد داشت. اگر شرایط سیاسی و اقتصادی کشور دچار بهبود شود، مب توان گفت با روند کاهش قیمت انواع تیرآهن محصولات فولادی روبرو می شویم.

پیش بینی قیمت محصولات فولادی در 6 ماه دوم سال 1402

با توجه به موارد مذکور باید خدمت شما اعلام کنیم که عوامل مختلفی در تعیین و پیش بینی قیمت محصولات فولادی موثر است. در ادامه به بررسی هر یک از این عوامل می پردازیم:

میزان عرضه و تقاضای موجود در بازار:

به طور کلی نمی توان نقش میزان درخواست مشتری را در تعیین قیمت آهن و محصولات فولادی انکار کرد. با عرضه کم و تقاضای زیاد محصولات فولادی فولادی، شاهد افزایش قیمت هستیم و در صورتی که عرضه این محصولات افزایش داشته باشد و میزان تقاضا از سوی مشتریان با کاهش روبرو شود، با کاهش قیمت روبرو می شویم.

قیمت مواد اولیه :

اصلی ترین ماده برای تولید انواع محصولات فولادی سنگ آهن است. قیمت فلزاتی از قبیل سنگ آهن مس می تواند، به طور مستقیم بر کاهش و افزایش قیمت انواع محصولات فولادی اثر داشته باشد. با افزایش قیمت مواد اولیه قیمت میلگرد و دیگر محصولات فولادی افزایش می یابد.

نرخ ارز و تورم:

همانطور که در دیگر مقالات وبسایت آهن ملت اشاره شد، قیمت دلار و شرایط اقتصادی کشور به طور متستقیم در تعیین قیمت میلگرد و دیگر محصولات فولادی اثرگذار است. لازم به ذکر است از زمان افزایش قیمت ارز در ایران قیمت محصولات فولادی با شیب فزاینده ای روبرو گردیده و در زمان ثبات قیمت دلار قیمت این محصولات روندی ثابت و یا به ندرت کاهشی داشته است.

شرایط سیاسی و تحریم حاکم بر کشور:

به طور کلی شرایط سیاسی به طور مستقیم بر وضع اقتصادی جامعه حاکم است. از آنجایی که هرینه واردات بر اساس ارز محاسبه و واریز می شود، بسیاری از کشورها معاملات تجاری خود را با کشورهای تحت تحریم محدود می کنند.

نوسانات موجود در بازار آهن و مسکن

نوسانات کلی بازار آهن و مسکن در پیش بینی قیمت آهن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. عوامل مختلفی از قبیل تغییر فصل، شرایط آب و هوایی، شرایط منطقه و … در این عامل تاثیرگذار هستند.

تخمین قیمت ورق در بازار آهن سال 1402

از آنجایی که قیمت ورق در بازار و کارخانه تحت تاثیر عوامل مختلفی دچار نوسان می شود، پیش بینی قیمت آن در 6 ماه دوم سال 1402 کار آسانی نیست. به طور کلی می توان گفت عوامل مختلفی از قبیل سنگ آهن ، قیمت شمش، نرخ تورم و ارز در تعیین قیمت  ورق سیاه و دیگر محصولات فولادی موثر است. با مراجعه به جول نوسانات قیمتی و دیگر شاخص های قیمتی از قبیل مواد اولیه، نرخ دلار، نرخ ساخت و ساز و … می توان اقدام به پیش بینی قیمت آهن از جمله ورق در سال 1402 نمود. روش های پیشرفته و دریافت مشاوره از سوی اقتصاددانان نیز می تواند به شما در پیش بینی قیمت ورق سیاه نیز کمک کند. با در نظر گرفتن تمامی این موارد باز هم به طور قطع نمی توان قیمت دقیق این محصولات را پیش بینی نمود. قیمت ورق آجدار نیز از این قاعده مستثنا نیست و به صورت کلی نمی توان قیمت دقیق این محصول را پیش بینی نمود.

قیمت آهن در سال 1402 (6 ماه دوم سال) به چه سمت و سویی می رود؟

در شش ماه اول سال 1402 در بازار آهن شاهد نوسانات مختلفی در بازار آهن بوده ایم. لازم به ذکر است در زمانی که نرخ دلار ثابت ماند، روند تغییرات قیمتی محصولات آهنی با تغییر روبرو نشد. در بازار آهن شاهد بوده ایم که گاها با ثابت ماندن قیمت دلار نیز قیمت محصولات آهنی نیز با روند کاهشی روبرو بوده است. یکی از بهترین راههای بررسی تغییر قیمت محصولات آهنی بررسی نمودار قیمتی مندرج در وبسایت آهن ملت بوده است. شما نیز با استفاده از نمودار می توانید اقدام به پیش بینی قیمت آهن به صورت تقریبی نمایید.

قیمت محصولات فولادی در 6 ماهه اول سال  نیز با توجه به ثابت بودن نرخ دلار دچار تغیر چندانی نشد. اما در روزهایی که قیمت دلار روند صعودی به خود گرفت، این قیمت ها بسیار تغییر کرد. با توجه به موارد مذکور، میتوان گفت در 6 ماه دوم سال 1402 شاهد افزایش قیمت آهن و مشتقات آن خواهیم بود.

پیش بینی قیمت ورق سیاه در شش ماه دوم سال 1402

 ورق سیاه که با نام ورق نورد گرم در بازار شناخته می شود، در بخش های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. از این محصول در صنایع مختلف پتروشیمی، خودرو، ساختمان و … استفاده می شود. با توجه به این که این محصول به طور گسترده در بخش های مختلف صنعت و سازه مورد استفاده قرار می گیرد، به شما کاربران گرامی پیشنهاد می شود همواره قیمت این محصول را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و از بروز ضرر و زیان احتمالی جلوگیری کنید.

عواملی که بر روی قیمت ورق سیاه تاثیر می گذارند

از جمله عواملی که در تعیین قیمت ورق سیاه تاثیرگذارند، فصل و میزان بارش است. بدیهی است که با شروع فصل سرما و افزایش باران های فصلی، ساخت و ساز دچار افول شود. اما در مورد ورق سیاه عکس این عامل درست است و با افزایش میزان بارش قیمت این محصول رو به بالا می گذارد. علاوه بر این مورد میزان شاخص PMI چین، قیمت نوسانات ارز، هزینه سوخت، حمل و نقل و … در تعیین قیمت نهایی ورق سیاه تاثیرگذار هستند.

از دیدگاه فنی می توان گفت، قیمت ورق سیاه ممکن است با توجه به تغییراتی که در گذشته داشته است ، روند صعودی بگیرد. اما در زمان نگارش این مقاله قیمت ورق سیاه به صورت میانگین از 38500 تا 40000 تومان است. گفتنی است که قیمت ورق های سیاه موجود در بازار آهن با توجه به ضخامت ، نوع برند و معیارهای قیمتی کارخانه ها تولید کننده متفاوت است. بنابراین بهترین راه جهت دریافت اطلاعات لازم در پیش بینی قیمت این محصول تماس با بخش فروش می باشد.

 

قیمت آهن در 6 ماهه دوم 1402

 

تحلیل و پیش بینی قیمت پروفیل در سال 1402 (6 ماه دوم سال)

به طور کلی می توان گفت، پرفیل به عنوان یکی از پرمصرف ترین مقاطع فولادی در بخش ساختمان سازی به شمار می رود. از این محصول در ساخت مختلف تجهیزات سازه و صنعتی مانند آسانسورسازی، ساخت در و پنجره و … استفاده می شود. استعلام قیمت پروفیل به مشتریان در انتخاب محصول و زمان مناسب کمک و از بروز ضرر و زیان احتمالی جلوگیری می کند.

پیش بینی قیمت لوله در 6 ماه دوم سال 1402

در میان محصولات فولادی موجود در بازار آهن نمی توان نقش لوله را در بخش صنعت و ساختمان نادیده گرفت. از آنجایی که این محصول به صورت گسترده در اجزای مختلف سازه مورد استفاده قرار می گیرد، در فصل هایی که میزان ساخت و ساز با افزایش روبرو می شود، قیمت آن بالا می رود. اما در فصولی که ساخت و ساز در رکود است، میزان تولید آن کم شده، درخواست برای تولید آن کاهش می یابد. در بین لوله های صنعتی و ساختمانی موجود در بازار قیمت لوله مانیسمان یکی از مواردی است که بسایری از کاربران آن را جستجو می کنند. لوله مانیسمان در گروه لوله های بدون درز دسته بندی می شود و ضخامت و وزن بسیار بالایی دارد. بنابراین استعلام قیمت این محصول پیش از خرید بسیار مهم است. در بخش های مختلف وبسایت آهن ملت عوامل تاثیرگذار بر قیمت این محصول را بررسی نموده ایم. اما در مورد پیش بینی قیمت لوله مانیسمان در 6 ماه دوم سال 1402 باید بگوییم این قیمت مانند دیگر محصولات فولادی بازار آهن با نوسانات زیادی روبرو می شود. با افزایش قیمت ارز، سوخت و … بایستی شاهد افزایش قیمت این محصول باشیم.

قیمت آهن در چه مواردی غیر قابل پیش بینی است؟

با در نظر گرفتن تمامی مواردی که از ابتدای مقاله تا الان ذکر کردیم، باید بگوییم مواردی همچنان موجود هستند که عملا پیش بینی قیمت آهن را با مشکل مواجه می کنند. فاکتورهای کلیدی مانند تورم ، قیمت ارز، قیمت سوخت و … در روند پیش بینی قیمت آهن بسیار کمک کننده هستند  اما از سوی دیگر حوادث و سوانحی از قبیل سیل، زلزله، تحریم های ناگهانی و … می تواند مانع روند پیش بینی قیمت آهن شود. در این صورت به عیچ عنوان نمی توان قیمت آهن را در ماه های آتی به صورت دقیق پیش بینی نمود.

پیش بینی قیمت آهن در بلند مدت و کوتاه مدت

به طور کلی پیش بینی قیمت آهن و محصولات فولادی در بازار آهن با استفاده از برخی از ابزارهای تحلیل مالی برای فعالان اقتصادی بسیار کمک کننده است. اما به طور قطع نمی توان، قیمت دقیق را چه با استفاده از این ابزارها و چه بدون استفاده از آنها پیش بینی نمود. علاوه بر مسائل داخلی، روند سیاسی در دیگر کشورها نیز میتواند به صورت ناگهانی و همچنین در دراز مدت باعث تغییر قیمت آهن و محصولات فولادی گردد. از سوی دیگر روندهای تورم، جنگ، میزان افزایش و کاهش تولید، میزان خرید و فروش نفت و… در قیمت نهایی محصولات فولادی اثرگذار است. برای مثال صادرات و واردات با کشور روسیه پس از ورود به کشور اوکراین دچار تغییراتی شد و تاثیر بسزایی بر روند قیمت میلگرد در سطح جهان گذاشت. بسیاری از اقتصاددانان در این مرحله می توانند این شرایط را تحلیل و داده های مختلفی را در اختیار کاربران قرار دهند.

تاثیر داده های گذشته در پیش بینی قیمت ورق روغنی

با بررسی تغییر قیمت ورق روغنی و دیگر محصولات فولادی، می توان قیمت این محصولات را در آینده کوتاه مدت پیش بینی نمود. از سوی دیگر با در نظر گرفتن بودجه اختصاصی دولت در سال آینده و تورم 40 درصدی موجود در کشور باید گفت تورم در سطح محصولات فولادی به 20 الی 25 درصد برسد. با استناد به تمامی مستندات موجود در سطح اقتصادی این اعداد تنها به صورت احتمالی آورده شده است. پس در نظر داشته باشید تنها شرایط موجود می تواند تعیین کننده قیمت آهن به صورت قطعی باشد.

احیای برجام و تاثیر آن بر قیمت آهن

احیای این برنامه جامعه اقتصادی می تواند در کاهش قیمت محصولات فولادی و همچنین تورم نقش مهمی داشته باشد. چنانچه این برنامه اجرا نشود، تا پایان سال شاهد افزایش قیمت محسوسی در بخش فولاد و آهن خواهیم بود. بنابراین به عنوان یکی از مراکز عرضه و فروش محصولات فولادی به شما پیشنهاد می کنیم پیش از خرید با بخش فروش مراکز معتبر جهت دریافت موجودی و قیمت محصولات فولادی در تماس باشید.

بودجه بندی در تعیین قیمت آهن در ماه های آینده

نوع بودجه اختصاص داده شده به بخش صنعت و واردات می تواند روند قیمت آهن را مشخص کند. نوع بودجه بندی داخلی نیز تاکنون نشانه داده است که قیمت محصولات فولادی همسو با روند قیمت جهانی تغییر می کند. لازم به ذکر است تورم جاری امسال حدود 40 درصد بوده و بر اساس پیش بینی ها، تا 20 درصد افزایش قیمت در بخش آهن خواهیم داشت.

جمع بندی

در این مقاله سعی نمودیم شما را با فاکتورها و معیارهای اثرگذار در تعیین قیمت آهن و محصولات فولادی آشنا نماییم و به طور جداگانه تاثیر هریک از این عوامل را بر قیمت تیرآهن ، میلگرد، لوله ، ورق و … بررسی نمودیم. به طور کلی و با در نظر گرفتن شرایط موجود به طور قطع نمی توان قیمت آهن و محصولات فولادی را پیش بینی نمود ولی با دسترسی به روند تغییرات قیمتی و دیگر عواملی از قبیل شرایط سیاسی، تحریم ها، احیای برجام و تورم داخلی می توان در کوتاه مدت روند قیمتی در بازار آهن را پیش بینی نمود. کارشناسان بخش فنی و فروش در بخش آهن ملت آماده ارائه مشاوره به شما کاربران گرامی در این زمینه هستند. شما می توانید جهت دریافت مشاوره و دیگر خدمات با شماره 02167103 در تماس باشید و یا از طریق پیام رسان های موجود در پایین صفحه سوالات خود را به صورت متنی برای ما ارسال نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ashkan6

از توضیحات داخل سایت واقعا لذت بردم کامل و بسیارعالی
یه سوال داشتم اینکه ورق رنگی و ورق گالوانیزه از لحاظ قیمت یکی هستن یا اینکه اختلاف قیمت بالایی دارن؟